http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

piątek, 6 marca 2015

Galareta wieprzowa

Dzisiaj mam dla Was propozycję na galaretę wieprzową, samo mięsko bez żadnych dodatków. Nie dodaję do niej również żelatyny, mocno przyprawiona, polecam. 

Składniki:
  • 3 nóżki wieprzowe
  • 2 golonki przednie
  • 2 marchewki
  • połowa selera
  • 2 duże cebule
  • 5 ząbków czosnku większych
  • kilka liści laurowych
  • parę ziarenek ziela angielskiego
  • łyżka domowej przyprawy
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżka suszonego lubczyku

Nóżki nacinamy i razem z  golonką zalewamy wodą, u mnie po zalaniu było 7 litrów wywaru przed zagotowaniem. Kiedy woda się zagotuje dodajemy przyprawę, marchewki, seler, cebulę pokrojoną na ćwiartki i ząbki czosnku drobno pokrojone. Dodajemy liście laurowe i ziele angielskie i wszystko gotujemy na wolnym ogniu. Ja wszystko gotowałam się około 3-4 godzin. Po tym czasie wywar zmniejszy swoją objętość,ważne żeby gotował się podobnie jak rosół. Pod koniec gotowania doprawiłam wywar solą i pieprzem,oraz wsypałam lubczyk. 
Nóżki i golonki wyciągamy z wywaru, czekamy, aż wystygną. Obieramy ze skóry, mięso kroimy na małe kawałki i wkładamy do salaterek, całość zalewamy wywarem. Jeśli lubicie przyprawy i czosnek to zalewamy od razy, jeżeli lubicie jednak czysty wywar to wcześniej należy go przecedzić. Kiedy galareta wystygnie, wkładamy do lodówki. W lodówce utrzymuje świeżość do kilku dni.   




Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz