http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

sobota, 28 września 2013

Zebra

To ciasto bardzo często robiła moja babcia i mama. Całkowicie o nim zapomniałam, ale przez przypadek znalazłam w zeszycie  z przepisami i postanowiłam zrobić. Efekt poniżej.

Składniki:

  • 3 łyżki kakao
  • 5 jaj
  • 3 szklanki mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka przegotowanej letniej wody
  • 1 szklanka  oleju
  • 1 szklanka cukru
  • cukier waniliowy



Ubić piane z białek ze szczyptą soli, następnie dodajemy cukier, cukier waniliowy  i ubijamy z białkami na sztywno. Dodawać stopniowo po 1 żółtku, potem na zmianę lać olej i wodę. Na koniec dodawać po trochę mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia, dobrze wymieszać mikserem na najniższych obrotach. Ciasto podzielić na 2 części. Do jednej dodać kakao. Wymieszać dokładnie. 
Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Na sam środek tortownicy lać na zmianę po 1 łyżce ciasto ciemne i jasne. 
Piec w temp. 180 stopni, przez około 45-50 minut, do tzw. suchego patyczka. 

Smacznego.  

2 komentarze:

  1. Uwielbiam. Ewidentnie jest to ciasto z mojego dzieciństwa. Zawsze z mamą szykowałam i uważałam je za magiczne ciasto, a raczej mamę z magiczna kobietę, która potrafi czarować :)

    Zapraszam również na mojego bloga i konkurs http://basinepichcenie.blox.pl/2013/09/KONKURS-Do-wygrania-rondel-Eala-o-wartosci-190zl.html

    OdpowiedzUsuń