http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

środa, 18 lutego 2015

Pijany przekładaniec

Na wielu blagach widziałam ciasto pod tytułem "pijak", ciekawe połączanie składników, ile blogów tyle przepisów. Przeglądnęłam zeszyty mojej mamy i znalazłam to samo ciasto tylko pod inna nazwą "Pijany przekładaniec". Z masą budyniową i nasączonymi alkoholem biszkoptami. A oto i przepis. 

Biszkopt:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki  cukru
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki powinny mieć temp. pokojową. Białka ubijamy na sztywno, do ubitych dodajemy na zmianę cukier i żółtka, i miksujemy tak długo, aż powstanie gęsta masa jajeczna. Mąki mieszamy ze sobą, a następnie przesiewamy, Dodajemy do jajek i mieszamy za pomocą łyżki do połączenia, delikatnie. Ważne jest, aby białka się dobrze ubiły, a potem dokładnie ubić żółtka i cukier, wtedy mamy pewność, że biszkopt pięknie wyrośnie i nie opadnie. Pieczemy w temp. 175 stopni, przez około 25-30 minut. 

Placek kokosowo -makowy:
  • 6 jaj
  • 15 dkg cukru
  • 15 dkg maku
  • 15 dkg kokosu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Ubijamy wszystko tak jak biszkopt, tylko na samym końcu dodajemy kokos wymieszany z makiem i proszkiem do pieczenia, delikatnie wszystko mieszając. Pieczemy w temp. 175 stopni przez około 30-35 minut, do tzw. suchego patyczka. 





Masa budyniowa:
  • 6 żółtek
  • 10 dkg cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • cukier waniliowy opakowanie
  • 2 szklanki mleka
  • kostka masła 200 g
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżeczka wódki
Szklankę mleka gotujemy z cukrem zwykłym i waniliowym. W drugiej szklance mleka mieszamy żółtka i mąki, mieszkankę wylewamy na gotujące się mleko i gotujemy tak jak budyń, wszystko dokładnie mieszając, aby nie powstały grudki. 
Masło ucieramy na puch, stopniowo dodajemy zimny budyń, i cały czas miksujemy do całkowitego połączenia składników. Na końcu wlewamy sok z cytryny i wódkę i również miksujemy. 


Dodatkowo:
  • paczka okrągłych biszkoptów
  • alkohol, ja użyłam rumu około 150-200 ml
  • słoik dowolnej marmolady, u mnie śliwkowa
Polewa:
  • 200 g czekolady mlecznej
  • 100 g masła
W kąpieli wodnej rozpuszczamy masło i czekoladę i dokładnie mieszamy do całkowitego rozpuszczenia i połączenia składników. 

Składanie ciasta: biszkopt smarujemy dowolną marmoladę, przykrywamy ciastem kokosowo -makowym. Na cieście rozsmarowujemy krem. Na kremie układamy biszkopty zamoczone w alkoholu. Całość polewamy polewą. Biszkoptów nie należny maczać za długo, gdyż będą za mokre. Wystarczy włożyć i wyjąć.



Smacznego.  

2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie przekładańce, są pracochłonne, ale goście zawsze są pod wrażeniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest to ale ja daję ciastka Bebe i kajmak nakładam małymi kupkami kajmak

    OdpowiedzUsuń