http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

piątek, 23 stycznia 2015

Barszcz czerwony z ziemniakami

Składniki:

  • 1 marchewka
  • pół pietruszki
  • kawałek selera
  • kawałek zielonej części pora
  • 4 buraczki
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 330 ml zakwasu z buraków
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • łyżka domowej przyprawy do zup
  • koperek
  • opcjonalnie 50 g chudego mięsa, może być kurczaka lub indyka
  • pieprz, sól do smaku
  • ugotowane ziemniaki do podania


To chyba jedyna zupa, która była dla mnie jak pięta Achillesa, zawsze coś nie wyszło tak jak bym tego chciała. Próbowałam, kombinowałam i w końcu uzyskałam efekt o który mi chodziło, pycha.  
Mięso myjemy, zalewamy wodą około 2-2,5 litra i zagotowujemy. Kiedy woda zacznie się gotować wrzucamy warzywa: marchewkę, pietruszkę, selera i buraki, wszystkie pokrojona na mniejsze kawałki, dorzucamy pora, wlewamy sok z cytryny, dodajemy przyprawę do zup, troszkę soli wszystko gotujemy na bardzo małym ogniu, tak tylko, żeby "pyrkało" przez około półtorej godziny, jeżeli chcecie możecie dodać łyżkę octu. 
Po półtorej godzinie wyciągamy wszystkie warzywa, dodajemy zakwas z buraków, w osobnym garnuszku wlewamy trosze barszczu dodajemy śmietanę, wszystko dokładnie mieszamy i wlewamy do zupy i zagotowujemy tylko przez moment.
Ja dodatkowo ścieram buraki na grubym tarku i dodaje do zupy, nabiera ona głębszego koloru i smaku, nie musicie dodawać wszystkich buraczków, tylko kilka.  Na końcu dodaję koperek, jeszcze raz sprawdzam smak, dodaję ewentualnie sól i pieprz.
Przed podaniem na talerz dodaję gotowane ziemniaki. 

Smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz