http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

sobota, 8 września 2012

Baklawa

Bakława inaczej także baklawa lub baklava - deser rozpowszechniony zarówno w kuchni tureckiej, ormiańskiej, bułgarskiej jak i bałkańskiej.
Klasyczną bakławę przygotowuje się z ciasta listkowego - zwanego niekiedy korą (bałkańska nazwa) lub ciastem filo (grecka nazwa) - przełożonego warstwami pokrojonych orzechów (włoskich lub migdałów) z cukrem lub miodem. Całość  kroi w romby, a następnie polewa lukrem lub syropem zrobionym z wody, cukru i soku cytrynowego. Górę posypuje się zmiażdżonymi, niesolonymi orzeszkami pistacjowymi

Baklawę, zrobiłam przez przypadek a raczej z konieczności chwili. 
Ponieważ w tak krótkim czasie nie udało mi się kupić ciasta filo zastąpiłam go ciastem francuskim.

Składniki:
2 opakowanie ciasta francuskiego, każde po 500 g,
500 g orzechów włoskich,
szklanka drobno posiekanych migdałów,
2 łyżeczki cynamonu,
4 łyżki miodu,
200 g klarowanego masła, roztopionego,
pistacje drobno posiekane, do dekoracji.

Syrop:

3/4 szklanki cukru trzcinowego
2 łyżki miodu
2 łyżki soku pomarańczowego,
3/4 szklanki wody

Z podanych składników  ugotować syrop. Posiekane i zmielone migdały i orzechy wymieszać z miodem i cynamonem. Przygotować foremkę o wymiarach 24 x 32 cm.,  wysmarować masłem Połowę masy wyłożyć na posmarowany stopionym masłem  cieście francuskim , ułożonym w formie wyścielonej papierem do pieczenia. Na nim ułożyć drugi placek, też posmarować go masłem i resztą masy. Przykryć ostatnim plackiem, posmarować resztą masła. Ja na wierzchu położyłam dwa placki, ale można zrobić to wg uznania.  Ciasto pokroić na mniejsze kawałki - w trójkąty lub prostokąty - i piec ok. 45 min. w 180 stopniach, aż ciasto będzie złote. Po upieczeniu ciastka nasączyć gorącym syropem i posypać pokrojonymi drobno pistacjami. 
Ciasto zniknęło ze stołu w ciągu pól dnia, jest pyszne dla smakoszy bakali. 



1 komentarz:

  1. No coz . Powyzszy przepis to zwyczajne ciasto francuskie z bakaliami. Z ciastem baklava nie ma nic wspólnego.
    https://www.google.co.uk/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjD35inlvHZAhXJ-6QKHdcaCpQQjRx6BAgAEAU&url=https%3A%2F%2Fwww.celebiogullari.com.tr%2Fcelebiogullari-baklava&psig=AOvVaw1W0GmaJ-3xfGD0jcOQmnBM&ust=1521300936501342

    OdpowiedzUsuń