http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

środa, 26 września 2012

Domowe lody z owocami

Bardzo lubię lody, nigdy jednak nie skusiłam się na zrobienie samodzielnie ich w domu , aż do wczoraj,  wyszły mi pyszne szczególnie z musem.





Potrzebne są:
śmietana 0.3 litra 30%
bezy - pół szklanki pokruszonych, 
szklanka malin i czerwonych winogron, 
4 łyżki cukru,
szklanka wody,
2 brzoskwinie.
Oczywiście owoce można zamieniać wg upodobania, ja użyłam czerwonych, jeszcze sezonowych.

Przekroić winogrona wzdłuż, dodać maliny, cukier i wodę i postawić w garnku na małym ogniu, aby powstał  syrop, ja gotowałam owoce około 20 minut. Następnie czekamy, aż syrop wystygnie. Śmietanę ubić  na gęstą masę, dodać pokruszone bezy, pokrojone w kostkę brzoskwinie i wystudzone owoce z syropu około 2-4 łyżki. Wszystko lekko wymieszać. Ja całość włożyłam do opakowania po lodach, wyszło mi około 500 ml. Wkładamy do zamrażarki i mrozimy. Kroimy kawałki i polewamy musem.
Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz