http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

piątek, 12 kwietnia 2013

Kremówka

Ten przepis mam z zeszytu mojej mamy, pyszna kremówka, szybka się ją robi i tak samo szybko znika.

Składniki na ciasto:

  • 30 dkg masła
  • 30 dkg mąki
  • 2 żółtka
  • 4 łyżki śmietany 18%
Mąkę połączyć na stolnicy z masłem, żółtkami i śmietaną. Rozwałkować 3 razy w kopertę, i upiec 2 placki.
Ja wykorzystałam foremkę o wymiarach 22*40 cm. Przed pieczeniem ciasto nakłuć widelcem w kilku miejscach. Pieczemy w temp 170 stopni, przez około 15-20 minut na złoty kolor.




Składniki na krem:
  • 3 szklanki mleka
  • 3 żółtka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy 
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki zwykłej
Dwie szklanki cukru zagotowujemy z cukrem zwykłym i waniliowym. W osobnym naczyniu ucieramy żółtka z pozostałym mlekiem i mąką zwykłą i ziemniaczaną. Powstałą masę wlewamy na gotujące się mleko i szybko mieszamy do połączania składników. Czekamy aż masa "pyrknie" wyłączamy i wylewamy na ciasto. Przykrywamy drugim plackiem, przed podaniem posypujemy cukrem pudrem. 

Jeżeli chcecie, aby kremówka była wyższa, albo zwiększcie proporcje masy, lub upieczcie ciasta w mniejszej foremce. 

Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz