http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

wtorek, 15 stycznia 2013

Karmelizowana marchewka

Tak podaną marchewkę widziałam niejednokrotnie, nigdy jej jednak nie jadłam. Przeglądając przepisy  stwierdziłam , że musi być pyszna, i taka też wyszła, czego najlepszym przykładem jest fakt, że moja córka poprosiła o dokładkę. 

Najlepiej smakuje jako dodatek do drugiego dania, oczywiście na ciepło.

Składniki:

  • 4 duże marchewki
  • 5 dkg masła
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta soli
  • sok z 1 mandarynki, ewentualnie z pomarańczy





Obieramy marchewki i  kroimy na mniejsze kawałki. W garnku rozpuszczamy masło, dodajemy marchewki i chwilę podsmażamy. Dodajemy sok z mandarynki, zalewamy wodą, tak aby przykryła marchewkę, cukier i dusimy na bardzo małym ogniu. Sprawdzamy czy marchewka  jest miękka, jeżeli nie do dusimy do miękkości.  Na końcu dodajemy szczyptę soli.
Marchewka powinna być tak długo duszona, aż woda wyparuje i pozostanie karmelizowany syrop na bazie masła i soku z pomarańczy i cukru. 


Smacznego.





1 komentarz:

  1. O, pamiętam jak kolego mówił mi, że ją zrobi! Ale na razie się nie doczekałam :(

    OdpowiedzUsuń