http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

sobota, 7 czerwca 2014

Ciasto kokosowe a`la raffaello

To ciasto powstało specjalnie na piknik do szkoły mojej córki.

Składniki na krem:

  • 4 żółtka 
  • 3,5 szklanki mleka
  • 5 kopiatych łyżek cukru
  • cukier waniliowy
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • 5 łyżek mąki ziemniaczanej
  • 350 g masła
Dodatkowo:
  • 250 g kokosu
  • szklanka mleka
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżka wódki
  • 350 - 400 g krakersów
  • polewa czekoladowa z tego  przepisu tylko połowa porcji


Najpierw przygotowujemy krem: do szklanki mleka dodajemy żółtka i mąki i dokładnie mieszamy tak aby wszystko nam się połączyło. Pozostałe mleko zagotowujemy z cukrami, kiedy zacznie nam się gotować, wlewamy mieszankę jajeczno - mączną i dokładnie mieszamy do połączenia składników, czekamy aż masa "pyrknie" i odstawiamy do wystudzenia. 
Kokos zalewamy szklanką bardzo gorącego mleka, dokładnie mieszamy i pozostawiamy aż kokos wsiąknie mleko i zmięknie.
Masło wyciągamy wcześniej, tak aby troszkę zmiękło. Ucieramy do białości, stopniowo dodajemy budyń i miksujemy do połączenia z masłem. Po budyniu dodajemy kokos i nadal miksujemy, na samym końcu dodajemy sok z cytryny i wódkę. Wódkę zazwyczaj dodaję do mas latem, wtedy kiedy jest gorąco, tak aby masa dłużej zachowała świeżość. 
Krakersy układamy na dnie blachy. Ja dodatkowo blachę wyłożyłam podwójnie folią aluminiową, tak aby można ciasto potem bez problemu wyłożyć i pokroić, a dodatkowo,folia stabilizowała mi krakersy i masę podczas przygotowywania ciasta.       
Krakersy układamy na dnie, może być dowolna wielkość formy jeżeli będzie większa to ciasto będzie niższe i odwrotnie. Układamy krakersy na to wykładamy pierwszą część kremu i tak powtarzamy czynność, aż braknie nam krakersów i kremu. Ja krem od razu podzieliłam na 4 części, stad tyle warstw kremu. Ostatnią partię krakersów lekko smaruje kremem, tak aby tylko je przykryć. Wierzch udekorowałam kleksami polewy, wiórkami kokosowymi i cukierkami. Można również użyć do tego płatków migdałowych lub samych kokosów. 
Ciasto nie jest bardzo słodkie, jeżeli chcecie aby było słodsze zwiększcie ilość cukru. 



Smacznego. 
* przepis zaczerpnięty z bloga Patrycji. z moimi zmianami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz