http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

piątek, 12 grudnia 2014

Buraczki na sałatkę z majonezem

Ta sałatka to smak mojego dzieciństwa, moja mam robiła ją zawsze. Potem poszła w niepamięć, i właśnie teraz kiedy dostałam od mamy jej wszystkie zeszyty z przepisami, ten też wpadł mi w ręce. Buraczki na tą sałatkę trzeba przygotować kilka dni wcześniej najlepiej 5, wtedy mogą spokojnie, w marynacie leżeć w lodówce. Jeżeli tak jak ja chcecie przygotować buraczki na później,to wtedy należy je pasteryzować.

Składniki:
  • 1 kg czerwonych buraków, najlepiej małych
  • 1 litr wody 
  • 1/2 szklanki octu
  • 2 łyżki cukru
  • sól do smaku, ja dałam łyżeczkę
Buraczki czyścimy i gotujemy około godzinki, tak aby zmiękły, podobnie jak na ćwikłę. Przestudzone pozbawiamy skórki i wkładamy do słoika. 
Przygotowujemy zalewę, wszystkie składniki ze sobą mieszamy i gotujemy 1 minutkę. Zimną zalewą zalewamy buraczki. Jeżeli chcemy je spożyć za kilka dni, wkładamy do lodówki, jeżeli nie, to pasteryzujemy około 20 minut. 

Smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz