http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

poniedziałek, 4 lutego 2013

Barszcz biały z kiełbasą i ziemniakami.


To moja ulubiona zupa, moja babcie robiła ja bardzo często, i to ona nauczyła mnie tez specjalnej podbitki do niego.

Składniki:
  • 4 białe kiełbasy,  surowe
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula
  • kawałkek selera
  • 4 ząbki czosnku
  • zakwas na barszcz: z butelki lub swój
  • 4 liście laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • majeranek 
  • pół szklanki wody z kiszonych ogórków


Kiełbasę zalewamy 3 litrami zimnej wody i doprowadzany do wrzenia, kiedy woda zacznie się gotować dodajemy liść laurowy, ziele angielskie,  obrane warzywa (marchewkę, pietruszkę, seler  i cebulę), kroimy w paski 2 ząbki czosnku  i gotujemy do miękkości. Jednocześnie dodajemy sól do smaku. 
Kiedy warzywa są już miękkie, wlewamy wodę z ogórków, przeciśnięte 2 ząbki czosnku, zakwas na barszcz i doprowadzany do zagotowania. Kiedy barszcz się zagotuje, podbijany go, doprowadzamy jeszcze raz tylko do zagotowania i wyłączamy. Dodajemy majeranek wg uznania, aby podbitka nam się nie zważyła, zupa musie być odpowiednio słona, tzn. solimy ją przed wlaniem podbitki. Na sam koniec doprawiamy do smaku pieprzem.  


Podbitka:
  • pół szklanki mleka
  • jajko
  • 1 łyżka maki
Wszystkie składniki łączymy i dokładnie roztrzepujemy,tak aby nie postały grudki. 
Ja podaję do barszczu ziemniaki i posypuję natką pietruszki.



Smacznego.

1 komentarz: