http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Ketchup z cukini

Robiłam wiele rzeczy z cukini, ale nigdy nie myslałam, że z cukini może powstać tak pyszny ketchup. Podaję poniżej oryginalny przepis, ja jednak go trochę zmieniłam, tzn, dałam mniej octu i cukru, myślę, że jest to kwestia smaku, czy ktoś woli ketchup bardziej pikantny, wtedy proponuję dodać więcej pieprzu i octu, albo bardziej słodszy wtedy oczywiściewięcej cukru. Proponuję abyście stopniowo dodawali dodatki i sami ustalili swój smak.  Ketchup posmakował wszystkim, już przymierzam się do kolejnych słoiczków. Jak dla mnie może on być też świetną bazą do sosu na pizzę, wystarczy wtedy dodać tylko czosnek i odpowiednie przyprawy,ewentulanie krojoną czerwona paprykę. 

Składniki:
  • 3 kg cukini
  • 1 kg cebuli
  • 1/2 litra octu
  • 800 g cukru
  • 2 łyżki papryki słodkiej
  • 1 łyżka curry
  • 1 łyżka pieprzu
  • 1litr koncentratu pomidorowego, ja użyłam przecieru własnej produkcji, może daletgo nie jest tak intensywmnie czerwony, ale za to wiem co dokładnie jem




Cukinie obieramy i ścieramy na grubych oczkach. Solimy i pozostawiamy na drugi dzień. Cebule kroimy w bardzo drobną kostkę, również solimy i pozostawiamy na drugi dzień. Następnego dnia odcedzamy oba produktu, dodajemy ocet i cukier i gotujemy około pół godziny. Nastepnie dodajemy curry, papryke, pieprz i koncentrat i gotujemy jeszcze 15 minut. Tak naprawdę musimy sprawdzać kiedy odparuje nam nadmmiar wody, a ketchup zgęstnieje. Jeżli chcecie, aby był gładki należy go dokładnie zmiksować. Przekładamy do słoiczków i pasteryzujemy 15-20 minut. 

Smacznego.  

2 komentarze: