http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

poniedziałek, 10 grudnia 2012

Mocno czekoladowy piernik.

Piernikowy czas rozpoczęty, więc kolejny przepis tym razem na piernik, dla tych, którzy lubią czekoladę.






Składniki:

  • 3 jajka,
  • 100 ml oleju,
  • 1 szklanka jogurtu naturalnego,
  • 150 g cukru,
  • 2 łyżki kakao,
  • 2 łyżki mieszanki piernikowej,
  • 1 łyżka cynamonu,
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 250 g mąki pszennej
  • opakowanie skórki kandyzowanej.
  • łyżka pomarańczowego aromatu do ciast lub zwykłego  aromatu pomarańczowego
Opcjonalnie:
  • tabliczka gorzkiej czekolady
  • 50 g margaryny
  • 1 łyżka cukru pudru
  • otarta skórka z pomarańczy

Kakao, mąkę, mieszankę, cynamon i  sodę wymieszać. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej.
Jajka ubić z cukrem na puszysta masę, kiedy masa będzie gotowa dodawać suche składniki ( po 1 łyżce), mieszać  na niskich obrotach. Z suchymi składnikami na przemian dodawać olej i jogurt, w 3 partiach. Na samym końcu dodać czekoladę,  skórkę pomarańczową i aromat,  delikatnie  wymieszać całość  łyżką.
Piec w temp. 180 stopni, przez około 50 minut, aż do tzw "suchego patyczka".

Ja swój piernik ozdobiłam polewą czekoladową ( rozpuściłam margarynę, dodałam gorzką czekoladę i cukier, całość dokładnie wymieszać, do rozpuszczenia i  połączenia się składników) i posypałam startą skórką pomarańczową. 

Smacznego, 

P.S. właśnie go skosztowałam, jest pysznie czekoladowy i mokry:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz