http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

środa, 23 stycznia 2013

Deser z granatem i bezami.

Aż wstyd się przyznać, że nigdy wcześniej nie jadłam granatu, aż do dzisiaj i na pewno nie będzie to mój ostatni raz. Kiedy rano zastanawiałam się na jaki deser mam dzisiaj ochotę, pomysł narodził się w sklepie gdzie zobaczyłam piękne granaty. 

Składniki: na 2 duże pucharki, lub 4 małe

  • śmietanka 30% -  200 ml
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 8 bezów, ja użyłam tych bezy kawowe, ale mogą być zwykłe
  • 1 granat, a dokładnie  jego nasiona




Schodzoną śmietanę ubijamy, kiedy zacznie tężeć dodajemy łyżkę cukru pudru. Kruszymy 2 bezy, wkładamy na dno pucharka, na to dajemy część śmietany i posypujemy granatami. Przy dużym pucharku, ta czynność powtarzamy dwukrotnie. pomimo tego, że bezy są słodkie, a śmietanka lekko słodka, całość nie wydaje się słodka, przez lekko kwaskowe granaty. 
Pyszny deser, a kwaśne granaty można zastąpić innymi kwaskowymi owocami. 

Smacznego.

2 komentarze:

  1. na pewno pyszne!;) i przyznam, że nie miałam okazji nigdy jeść bezy..

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziwaczny zbieg okoliczności, też robiłam ostatnio z dokładnie tych samych składników;]

    http://osiakowegotowanie.blogspot.com/2013/01/granatowy-eton-mess.html

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń