http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

czwartek, 20 marca 2014

Kasza jaglana z jabłkami i bananem

Kasza jaglana jest alternatywą dla ryżu i makaronu. Zdrowa, bogata w wiele witamin i minerałów, idelana dla dbających o linię. Dzisiaj w wersji na słodko.

Składniki na 2 porcje:

  • filiżanka kaszy jaglanej 125 ml
  • woda/mleko
  • 2 jabłka
  • banan
  • łyżka miodu
  • 3 łyżki masła
  • 2 łyżeczki cukru brązowego
  • szczypta cynamonu
  • cukier puder



Kaszę jaglaną gotujemy 1:2, czyli w dwukrotnie większej ilości płynu: proponuję pół na pół wody i mleka. Kiedy woda się już zagotuje wsypujemy kaszę i na małym ogniu gotujemy dopóki wchłonie płyny, potem wyłączamy przykrywamy pokrywka i odstawiamy w ciepłe miejsce. 
Jabłka kroimy  w kostkę, na patelnię dajemy łyżkę masła, miód, wrzucamy jabłka, dodajemy miód i cynamon. Wszystko delikatnie prażymy na małym ogniu przez około 5-7 minut. Banana kroimy w plasterki. 
Do ciepłej kaszy jaglanej dodajemy 2 łyżki masła, i dokładnie mieszamy. Dodajemy jabłka, banana i oprószamy cukrem pudrem.
Jeżeli chcemy, aby kasza nie była zbyt sucha można dodać jeszcze śmietany.  

Smacznego.  

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza