http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

piątek, 1 stycznia 2016

3 Bit

Kto nie zna tego ciasta, chyba nie ma takiej osoby. Wiele razy jadłam, ale nigdy nie robiłam, zawsze wydawał mi się za słodki, aż przyszedł taki czas,że musiałam przygotować ciasto bez pieczenia. Tak powstał mój 3 bit, nie tak bardzo słodki jak zawsze mi się wydawał. Polecam szczególnie dla dzieci. 

Składniki:
  • herbatniki, około 400 g
  • masa kajmakowa około 460 g
  • 600 ml śmietanki 30%
  • śnieżka
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 100 g gorzkiej czekolady
Krem budyniowy:
  • 700 ml mleka
  • 3 żółtka
  • 4 łyżki cukru
  • cukier wanilinowy
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 200 g masła
Na dnie formy wyłożonej papierem do pieczenia układam pierwszą warstwę herbatników, około 21 sztuki. Masę kajmakową lekko ogrzewamy w gorącej wodzie w zamkniętej puszce, tak, aby dobrze nam się rozsmarowywała na herbatnikach. 
Wyłożone herbatniki smarujemy kajmakiem, a następnie przykrywamy kolejną warstwą herbatników. 



500 ml mleka zagotowujemy z cukrem zwykłym i waniliowym, do pozostałych 200 ml dodajemy żółtka i mąki i dokładnie mieszamy, a następnie wylewamy na gotujące się mleko i gotujemy budyń. Studzimy. Miękkie masło dokładnie ucieramy, a następnie dodajemy stopniowo budyń i miksujemy do połączenia składników. Gotowy krem wykładamy na herbatniki, i przykrywamy ostatnią już warstwą ciastek. 

Dokładnie schłodzoną śmietankę 30% ubijamy na gęsty krem z cukrem pudrem, na samym kocu dodajemy śnieżkę i miksujemy tylko do połączenia składników. Masą smarujemy herbatniki, wierzch można posypać startą gorzką czekoladą. Całość wkładamy do lodówki na minimum 12 godzin, w tym czasie herbatniki odpowiednio zmiękną.

Smacznego,

1 komentarz: