http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

niedziela, 22 marca 2020

Sernik mango

Lekki, wprost idealny na wiosenne przebudzenie sernik, z delikatnym, lekko cytrynowym smakiem, nie za słodki, orzeźwiający. Przepis znalazłam na blogu Moje Wypieki, lekko zmodyfikowałam.  Ten sernik będzie królował całą wiosnę w menu mojej restauracji, mam nadzieję, że będzie wszystkim smakował.  


Spód:
  • 50 g masła
  • 300 g ciasteczek owsianych
Ciasteczka rozbijamy w blenderze, dodajemy roztopione masło. Masę ciasteczkową wykładamy dno tortownicy, uprzednio wyłożone papierem. Schładzamy w lodówce.





Masa serowa:
  • 500 g sernika z wiaderka
  • 500 g pulpy mango
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 200 ml śmietanki 30%plus 2 łyżki cukru pudru
  • 7 łyżeczek żelatyny rozpuszczone w 100 ml wody 
Zaczynamy od rozpuszczenia żelatyny w zimnej wodzie, mieszamy, aż do rozpuszczenia się grudek, odstawiamy na bok. Ser, pulpę oraz cukier puder umieszczamy w misie miksera i miksujemy do połączenia składników. W osobnej misie ubijamy śmietaną 30% z cukrem pudrem. Żelatynę podgrzewamy lekko w mikrofali lub na gazie tak, aby żelatyna uzyskałam konsystencję wody. Dodajemy do niej  łyżkę masy serowe, i mieszamy. Czynność powtarzamy dwukrotnie. Masa ma być gładka bez grudek. Żelatynę przelewamy do misy z serem, mieszamy do połączenia się składników, na końcu dodajemy ubitą śmietanę i dokładnie łączmy. Masę serową przelewamy do tortownicy i wkładamy do lodówki do stężenia.  Wierzch zdobimy dowolnie, u mnie nita śmietana i pestki granatu, można również ozdobić świeżym mango lub dowolnymi owocami.


Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz