http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

czwartek, 14 lutego 2013

Tęczowy tort

Ten tort przygotowałam na 10-te urodziny mojej córki Pati, jest kolorowy i na pewno przyciąga uwagę, szczególnie dzieci, ale dorosłych też. Jest prosty w przygotowaniu, polecam wszystkim.

Składniki na ciasto:

  • 225 g masła
  • 220 g cukru
  • 5 białek
  • cukier waniliowy lub 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 375 g maki
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • pół łyżeczki soli
  • 350 g mleka
  • 6 barwników spożywczych , ja użyłam tych w proszku, wystarczy każdego rodzaju na czubek noża




Mąkę, proszek i sól wymieszać razem.
Masło utrzeć mikserem na gładką masę, następnie dodawać stopniowo cukier, ekstrakt waniliowy  i  białka.
Na samym końcu dodajemy mleko na zmianę z mąką, miksując na najniższych obrotach. 
Ciasto podzieli na 6 równych części, można zważyć lub odmierzać w inny sposób. Do każdej części dodać barwnik spożywczy: fioletowy, niebieski, zielony,pomarańczowy, czerwony i żółty.
Ciasto pieczemy w tortownicy o średnicy 20-22 cm, w temp. 190 stopni, przez około 15-20 minut, do tzw.suchego patyczka.  Ja każdy blat piekłam osobno, używając tej samej tortownicy, ale można też wykorzystać do tego aluminiowe formy.

Składniki na masę:
  • 700 ml śmietany 30% 
  • 2 serki mascarpone, każdy o wadze 250 g
  • 5 łyżek cukru pudru
Schłodzoną śmietanę ubijamy, kiedy się ubije na gęsty krem dodajemy stopniowo cukier puder. Na samym końcu dodajemy małymi łyżeczkami serek mascarpone, możemy go mieszać delikatnie łyżką ze śmietaną lub mikserem na najmniejszych obrotach. 
Całość schładzamy, a następnie przekładamy blaty tortu, oraz ozdabiamy z zewnątrz.  







1 komentarz: