http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

niedziela, 29 września 2013

Szarlotka - z przepisu mojej mamy

Szarlotkę chyba nie trzeba reklamować, każdy zna to ciasto i chyba każdy go lubi, bo najlepszy smak jest w prostocie: kruche ciasto i jabłka.

Składniki:
  • 40 dkg mąki
  • 25 dkg masła lub margaryny
  • 1 jajko
  • 2 żółtka
  • 15 dkg cukru pudru
  • 4 łyżki śmietany, dość spore
  • 1 kopiata łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • cukier z prawdziwą wanilią
  • cynamon
  • 1.2 kg jabłek, ja użyłam czerwonych renetów
  • bułka tarta


Jabłka obieramy i usuwamy nasiona. Na stolnicy wysypujemy mąkę, mieszamy ją z proszkiem do pieczenia,cukrem pudrem i cukrem waniliowym. Na środek wbijamy jajko i żółtka, wszystko mieszamy, dodajemy masło i śmietanę i wszystko dobrze siekamy na stolnicy. Kiedy wszystkie składniki są odpowiednio posiekane zagniatamy ciasto i dzielimy go na dwie części. Prostokątną  formę wykładamy papierem do pieczenia ( ja użyłam formy o wymiarach 20*30), pierwszą część ciasta wałkujemy i przekładamy do formy. Dociskamy  boki ciasta, posypujemy bułką tartą, aby ciasto nam nie podmokło podczas pieczenia. Jabłka ścieramy na tarku na grubych oczkach i równomiernie rozkładamy w formie, posypujemy cukrem z prawdziwą wanilią i cynamonem wg uznania. Całość przykrywamy drugą częścią ciasta. Pieczemy w temp. 180 stopni, przez około 40-50 minut, aż góra nabierze lekko brązowego koloru. Całość przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego.  

2 komentarze: