http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

wtorek, 13 stycznia 2015

Sernik idealny

Przepisu na idealny sernik szukałam długo, miał być bez spodu,  z bakaliami, nie za słodki i przede wszystkim mokry. Przepis swój zaczerpnęłam od Doroty, przepis był po prostu dla mnie, zastanawiałam się tylko czy będzie taki wilgotny jak lubię, dlatego postanowiłam zaryzykować i dodałam swoje składniki, czyli mleko, dałam też mniej cukru ale jak dla mnie wyszedł idealnie, zresztą nie tylko dla mnie bo znikł błyskawicznie. 

Składniki:
  • 1300 g twarogu półtłustego, trzeba go dwukrotnie zmielić
  • 380 g cukru zwykłego
  • 10 dużych jajek, osobno białka i żółtka
  • 250 g masła
  • 6 łyżek kaszy manny
  • opakowanie budyniu waniliowego
  • 330 ml śmietanki 30%
  • opakowanie cukru waniliowego 
  • 250 ml mleka 
  • kilka kropli aromatu waniliowego
  • rodzynki wg uznania


Ser dwukrotnie mielimy. Lekko miękkie masło ucieramy do białości, a następnie stopniowo dodajemy ser i razem dokładnie miksujemy. 
W osobnym naczyniu ubijamy żółtka z cukrem zwykłym i waniliowym na puszysty kogel mogel, a następnie masę jajeczną przekładamy do sera i łączymy wszystko delikatnie i szybko miksując. Do masy dodajemy resztę składników: kaszę manną, budyń i mleko i szybko łączymy miksując. 
Śmietankę ubijamy na sztywno,  dodajemy do masy i delikatnie łączymy za pomocą łyżki, białka ubijamy również na sztywno i łączymy z serem. Na końcu dodajemy bakalie. Delikatnie wszystko mieszamy. Przelewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia, moja ma wymiary 26*35 cm. Pieczemy w temp. 170 stponi, przez 60 minut, chłodzimy przy otwartym piekarniku. 
Tak jak w oryginalnym przepisie sernik nie opada. 




Smacznego.     

1 komentarz: