http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

sobota, 17 października 2015

Jabłecznik

Przepis na szybkie ciasto ucierane z jabłkami, z zeszytu mojej mamy. 

Składniki:
  • 6 jajek
  • 1.5 szklanki  cukru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 6 łyżek oleju
  • 5 jabłek , u mnie boskopy
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • łyżka cynamonu


Jabłka obieramy i kroimy każdy na osiem kawałków, posypujemy cukrem brązowym i cynamonem i odstawiamy na bok. Jajka ubijamy na średnich obrotach z cukrem na gęstą masę około 10 minut. Następnie dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie łączymy na niskich obrotach, na końcu wlewamy olej i miksujemy tylko do połączenia składników. 
Połowę ciasta wylewamy do formy ( ja użyłam formy o wymiarach 24*24 cm), na ciasto układamy jabłka i przykrywamy pozostałym ciastem. 
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni i pieczemy około 60 minut,do tzw. suchego patyczka. Jeżeli jest potrzeba to należy piec dłużej, ja po 45 minutach przełączyłam tylko na dolne pieczenie. 



Smacznego. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz