http://kuchniasabiny.blogspot.com/2014/05/razowy-kwas-chlebowy-testowanie.html

sobota, 7 czerwca 2014

Zupa truskawkowa z kaszą jaglaną

Nie wiem czy lubicie takie zupy owocowe. Moja babcia gotował je zawsze, zwłaszcza latem, ze świeżych owoców, z dodatkiem swojskiej śmietany i cukru, lekko schłodzone, były idealne na gorące dni.

Składniki na około 4 porcje:

  • 750 g truskawek 
  • 2 łyżki cukru
  • pół łyżeczki imbiru
  • szklanka wody
  • 1/4 szklanki kaszy jaglanej
  • opcjonalnie jogurt grecki lub śmietana 12%


Truskawki płuczemy, zalewamy wodą i blenderujemy. Dodajemy cukier i imbir i zagotowujemy. W osobnym naczyniu zalewamy kaszę pół szklanką wody i gotujemy na małym ogniu, aż kasza spęcznieje i wchłonie całą wodę. Odstawiamy, aby wystygła. 
Zupę mieszamy z kaszą jaglaną i jeszcze raz blenderujemy, na gładki krem. Przed podaniem polewamy jogurtem.  Najlepiej smakuje schłodzona. 

Smacznego. 

1 komentarz:

  1. Super przepis! Właśnie szukałam w necie inspiracji na zupę truskawkową, inną niż coś na kształt kompotu z kluskami. I jest. Genialna w swej prostocie, konsystencja w sam raz dla mnie. Co prawda mamy zimę, ale ja mam truskawki w zamrażarce, z lata. I zrobię taką właśnie zupę na orzeźwiającą, lekką kolację. Mniam.

    OdpowiedzUsuń